Blog

Kerékpár kiegészítők - útmutató kezdő kerékpározóknak

Siklós Barbara
2021.05.26 11:44

Tavasszal végre kisüt a nap és kiszabadulhatunk a természetbe. Eljön a kültéri sportok és kirándulások ideje. Elővesszük és leporoljuk kerékpárjainkat, hogy kétkeréken vágjunk neki akár napi teendőinknek, akár egy hosszabb túrának. Érdemes ehhez beszereznünk néhány egyszerű, biztonságot és kényelmet nyújtó kiegészítőt. A kerékpár és egyéb sportboltok polcai végtelen kínálatot nyújtanak, így gondot okozhat a legfontosabb darabok kiválasztása. Segítünk átgondolni, melyek a legalapvetőbb, legszükségesebb kiegészítők!

Kerékpár lámpa

Látni és látszódni engedni. Különösen igaz ez a mondás a kerékpározás esetében, amikor autók között tekerünk és messziről könnyen beleolvadunk az aszfalt színébe.

Ha éjszaka kerékpározunk vagy fennáll a veszélye, hogy sötétedés után biciklizünk, lámpa nélkül elindulni tilos, ha kedves az életünk. Városban, ahol elegendő a közvilágítás, elég egy viszonylag kis fényerejű kerékpár lámpa, fényvisszaverőkkel kombinálva. De a kivilágítatlan utakra mindenképpen valami erősebb, LED-es megoldásra van szükségünk.

Kerékpáros táska

A kerékpáros poggyászok terén is óriási a választék. Az egyszerű kis táskától a mindent elnyelő nyeregtáskáig minden megtalálható. Hogy melyik a legjobb, az attól függ, hogy milyen típusú kerékpározásra indulunk.

Ha egyik vasárnap délután úgy támad kedvünk, hogy leszaladunk a haverokkal meginni egy kávét, elég egy kis vázra rögzíthető kerékpáros táska, melyben elfér a telefonunk, egy bankkártya és a kulcsunk.

A városban való közlekedéshez vagy egy röpke hétvégi túrához válasszunk egy kis, kompakt kerékpáros hátizsákot, vagy egy keresztbe átvethető válltáskát. Ezeknek a táskáknak az előnye, hogy a kerékpárról leszállva könnyen magunkkal vihetjük, hátránya viszont, hogy megizzadhatunk alatta.

Ha hosszabb túrára indulunk, akkor a legideálisabb, ha a kerékpár szállítja a csomagokat. Ilyenkor érdemes bevetni a nyeregtáskákat, melyben rengeteg dolgot el tudunk süllyeszteni.

Kerékpár táska

Kerékpár javító készlet

Úgy szól a bölcs mondás, hogy ami elromolhat, az el is fog romlani. Igaz ez a biciklire is: kilyukadhat a kereke, leeshet a lánc stb., egy szóval működésképtelenné válhat. Ilyenkor praktikus, ha van nálunk „kerékpár elsősegély készlet”, ami tartalmaz néhány alap dolgot: csavarhúzót és imbuszkulcsot tartalmazó, kis helyet foglaló „multi toolt”, ragasztót, tapaszt.

Persze ez nem helyettesíti a profi szakember által végzett javítást, de segítségével, átmenetileg működövé varázsolhatjuk a kerékpárt.

Csengő

A látni és látszani hasonlatra a hallatszani is fontos. Sok baleset elkerülhető, ha van a kerékpárunkon egy csengő. Ha pl. kutyások vagy kisgyerekes családok mellett haladunk el, megelőzhetjük egy csengetéssel, hogy a kutya vagy a kis gyerek vagy akár egy felnőtt is kiugorjon elénk.

Kerékpár pumpa

Győződjünk meg róla mindig, hogy van nálunk kerékpár pumpa, különlegesképp, ha hosszabb túrára indulunk. Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor csak az választ el bennünket a kitűzött úticéltól, hogy egy kis levegőt fújjunk a bicikli kerekébe. Egy teljes, nagy méretű pumpa segítségével pillanatok alatt helyreállíthatjuk a gumiabroncs nyomását, egy minipumpának viszont megvan az az előnye, hogy méretéből adódóan könnyen hordozható a táskában, a kerékpáron vagy akár zsebben.

Bicikli Zár

Hacsak nem rövid körtúrára indulunk, és nem állunk meg sehol pihenni, egy zár, főleg a városban elengedhetetlen és megnyugtató kellék. Bárhol és bármennyire időre is állsz meg, ha őrízetlenül hagyod a kerékpárod, lakatold le egy bicikli lakattal, hogy még véletlenül se adj lehetőséget a szemfüles tolvajoknak.

És ha már mindent beszereztünk a fenti listából sose feledkezzünk meg a bukósisakról! Anélkül sose induljunk útnak!